הקלטת שיר בהפתעה באולפן מקצועי בעצמכם (בקולכם) – חוויה מדהימה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אהבה למוזיקה היא דבר לא מוסבר כמעט כל בני האדם אוהבים מוזיקה בצורה זו או אחרת, ויש את אלה שלוקחים את זה צעד קדימה והופכים לזמרים או למוזיקאים. ובאמת הצד של היצירה הוא עולם בפני עצמו, אנחנו יושבים לנו בבית בכיף שלנו ושומעים מוזיקה ברדיו או באחת האפליקציות מיני רבות שקיימות היום ופשוט נהנים ממוזיקה המוזרמת אלינו  בצורה חופשית בשליטה שלנו.

אבל אם נחשוב על זה מישהו השקיע שעות ימים ואולי אפילו חודשים כדי ליצור כמה דקות של שיר שאנחנו נהנים לשיר איתו. אז תחשבו שאתם שרים את השיר של עצמכם ומקליטים אותו באולפן הקלטות מקצועי ולאחר מכן מקשיבים לו ומשמיעים אותו לאנשים סביבכם.

להקליט שיר באולפן זה כיף טהור אתם מגיעים למקום שיש בו אווירה של מוזיקה ויצירה וזה ישר מכניס אתכם לתוך העולם של הקלטת שירים ואיך בכלל שירים נוצרים.  

הקלטת שיר בהפתעה באולפן מקצועי איך זה עובד?

כאשר מדובר על שיר בהפתעה אתם בטח מתכוונים לעשות את השיר עבור מישהו שאתם אוהבים, אתם יכולים לעשות שיר מקורי שלכם או לקבל עזרה באולפן עצמו ולבקש מהם לכתוב לכם את השיר המקורי, או שאתם יכולים לבחור פלייבק מוכן של שיר להקדיש אותו לאהוב או האהובה שלכם. 

האולפן עצמו בנוי משני חדרים ראשיים אחד זהו חדר העריכה בו יושב טכנאי ההקלטות והמפיק המוזיקלי והחדר השני זהו החדר בו מתבצעות רוב ההקלטות זהו חדר אטום לחלוטין שבו מוצב מיקרופון מסוג קונדנסר שידוע ברגישות שלו וביכולת לקלוט קול ברמה גבוהה. זאת גם הסיבה שהחדר חייב להיות אטום ואתם חובשים אוזניות בזמן ההקלטה כדי שלא יחדרו צלילים לא רצויים למיקרופון ואז להקלטה.

לאחר שבחרתם שיר מומלץ ביותר להתאמן עליו ולהתכונן להקלטה חשוב להגיע מוכנים על השיר ולדעת לבצע אותו טוב ככל שניתן. חשוב להבין להקליט שיר באולפן מצריך מכם להיות מרוכזים לשיר בקצב הנכון ללא זיופים כדי להגיע לתוצאות טובות. 

הטכנולוגיה כיום מאפשרת לטכנאי ההקלטות לשפר באופן דרמטי את הביצוע שלכם על ידי עריכה ותיקונים אך עדיין הוא יוכל לעשות זאת בתנאי שתצליחו לשיר את השיר ברמה אפילו מינימלית. אך בטח לא תרצו שכל ההקלטה שלכם תהיה תיקונים ועריכה לכן גם חשוב לבחור שיר שמתאים למנעד הקול שלכם.

לאחר ההקלטה שתשמעו את עצמכם תוכלו להבין כמה החוויה של להקליט שיר באולפן מקצועי זוהי חוויה מדהימה ובלתי נשכחת, אין כמו הכיף של לסיים הקלטה שהלכה טוב לצאת מחדר ההקלטות להתיישב בחדר העריכה מול הקונסולה הגדולה להקשיב לעצמנו שרים בקול שלנו.

האם כל אחד יכול להקליט שיר בהפתעה?

בשורה התחתונה כן, לא כולנו נולדנו עם כישרון לשיר אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לחוות את החוויה המדהימה של הקלטת שיר בעצמנו. בדרך כלל שיר בהפתעה נועד לרגש את אחד האהובים שלנו כך שגם אם אתם זייפנים רציניים ולא מודעים לקצב עדיין מי שיקבל את השיר מתרגש עד דמעות בעיקר בשל ההפתעה והכוונה. בכל מקרה גם אם אתם לא מתיימרים להיות זמרים ועדיין רוצים להקליט שיר המפיק המוזיקלי והעורך יוכלו להוציא מכם תוצאה שתפתיעה אפילו אתכם.

אני רוצה להקליט באולפן מקצועי איך בוחרים שיר בהפתעה?

כדי שתוכלו לבצע את השיר ברמה טובה חשוב לבחור שיר שמתאים לכם מכמה בחינות, כמו שכבר הוזכר חשוב לבחור שיר שמתאים למנעד הקול שלכם, למשל אם השיר שבחרתם מבוצע בקולות גבוהים שקשה לכם להגיע אליהם אולי שווה לוותר ולבחור שיר שתוכלו לבצע בצורה יותר טבעית.

בכל מקרה חשוב מאוד שתאהבו ותתחברו לשיר שאתם בוחרים תתפלאו אבל ממש אפשר להרגיש את זה בהקלטה עצמה, כמובן שחשוב גם שמי שעומד לקבל את השיר מתחבר אליו.  במקרה ואתם לא יודעים במה לבחור אתם תמיד יכולים להתייעץ עם המפיק המוזיקלי שבאולפן ולקבל כיוון מה מתאים לכם.

הקלטת שיר בהפתעה באולפן מקצועי זה יקר?

כמו בכל תחום זה ממש תלוי מה אתם מתכוונים לעשות, אם אתם רוצים להקליט שיר מקצועי עם ליווי של נגנים שהאולפן מספק לכם זה כבר יהיה מדובר בהוצאה יותר גדולה באופן יחסי מאשר שתגיעו להקליט את השיר שלכם על גבי פלייבק מוכן. 

ישנם כיום אולפנים שמציעים לכם להקליט שיר בהפתעה במחיר של כמה מאות שקלים בודדים כמובן שבמקרה כזה יהיה מדובר על הקלטת שיר על פלייבק, אך אם אתם רק רוצים לחוות את החוויה של הקלטה באולפן התוצאה בהחלט תהיה שווה את המחיר. תחשבו שבכמה מאות שקלים אתם מקבלים אולפן הקלטות ציוד מקצועי וטכנאי שעורך את הביצוע שלכם בצורה מקצועית.

שיר בהפתעה שלא אתם שרים

כיום כולם רוצים להיות מקוריים ולנסות להפתיע את בן הזוג שלהם או חבר טוב בצורה יוצאת דופן, אחד הרעיונות המדליקים יהיו הקלטת שיר בהפתעה. אם אנחנו מדברים על מתנה למישהו שאנחנו יודעים שאהבת חייו זה לשיר והוא מעולם לא עשה עם זה כלום תארגנו לו שיר בהפתעה באולפן הקלטות מקצועי. 

אתם לא מבינים מה אתם גרמו לו להרגיש שהוא יקבל את המתנה שלו ויגיע לאולפן בעיקר אם הוא מבקר שם בפעם הראשונה זוהי חוויה בלתי נשכחת שתעניק לו תחושה מדהימה.

לחזור למשהו ספציפי?

דוגמאות שלנו 👇

שיר בהפתעה למען הקהילה