איזה ציוד אני צריך בשביל להקליט שירים?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

כל מי שכותב שירים ויוצר מוזיקה מרגיש שזה בוער בו להוציא את זה החוצה ולהקליט את היצירה שלו, זוהי דרך לבטא את עצמכם ולהוציא את היצירה שלכם לאוויר העולם, אז איזה ציוד צריך כדי להפוך את החלום שלכם למציאות?

גם אם אתם הרכב מוזיקלי או זמרת או זמר בודדים יש ציוד מסוים שחייבים אותו כדי לבצע את ההקלטה, במאמר זה נרכז עבורכם את כל המידע על הציוד הנדרש להקליט שירים.

איזה ציוד אני צריך כדי להקים אולפן הקלטות?

מיקרופון – כמובן שאחד הכלים החשובים ביותר בהקלטת שיר הוא המיקרופון, כדי להקליט שיר באיכות גבוהה עליכם להשתמש במיקרופון מסוג קונדנסר, זהו מיקרופון רגיש מאוד שקולט את הצלילים באיכות גבוהה, 

אם יצא לכם להיות באולפן הקלטות בטח ראיתם את המיקרופון מוצב שם כאשר הוא ממוקם בחדר אטום לחלוטין מכל רעשי החוץ, ולמיקרופון עצמו יש מגן קדמי שהמטרה שלו היא למקם את הזמר במקום הכי אידיאלי לשיר.

מחשב וכרטיס קול – עד לפני כמה עשורים הקלטה של שיר הייתה מתבצעת על מכשיר סלילים גדולים וכל הציוד היה אנלוגי גדול ולפעמים מסורבל, כיום כל מה שאתם צריכים זה מחשב טוב וכרטיס קול מקצועי כדי להקליט שירים באיכות גבוהה וטובה.

חשוב שהמחשב יהיה חזק ועם נתונים גבוהים כדי שהוא יוכל להתמודד עם ההקלטות בצורה הטובה ביותר, מבחינת כרטיס קול יש לזה חשיבות מאוד גדולה לתוצאה הסופית וגם לתהליך העבודה, ככל שהכרטיס יותר מקצועי בדרך כלל יהיו לו גם יותר אפשרויות כמו למשל מספר גדול של כניסות ויציאות.

מעבר לכך הנתונים של כרטיס הקול הם מאוד חשובים וככל שהם יהיו גבוהים יותר תהליך העבודה יהיה יעיל יותר לא תקלות וכמובן הוא יאפשר לכם להגיע לתוצאות איכותיות יותר.

מגברים – אז יש לנו כרטיס קול מקצועי מתחבר למחשב, אך כדי להוציא החוצה את הצלילים יש להגביר אותם, המגבר שמוציא את המוזיקה הוא משמעותי מאוד והוא צריך להיות מספיק חזק כדי שהוא יוכל לסחוב את כל הצלילים שאתם מפיקים ומקשיבים לאורך תהליך ההקלטה.

מוניטורים – חלק חשוב מאוד מהציוד הנדרש להקלטת שירים אלה הם המוניטרים, אלה הם הרמקולים שמהם את מקשיבים לשיר שלכם, כך שהחשיבות שלהם די ברורה, 

כמובן שאיכות המוניטורים היא סופר חשובה וככל שהם יהיו טובים יותר תוכלו לשמוע את המוזיקה בצורה כזו שתעזור לכם לאורך כל התהליך עם זה מבחינת תהליך ההקלטה או עם זה בשלב העריכה של השיר.

אקוסטיקה – החשיבות של האקוסטיקה של החדר בו אתם מקליטים היא גורם מכריעה מבחינת התוצאה הסופית, באולפני הקלטות אתם יכולים למצוא את הדוגמא הטובה ביותר לחדרים אקוסטיים שמספקים אטימות מוחלטת לרעשי רקע מיותרים שיכולים בקלות להרוס את ההקלטה.

אתם צריכים לקחת בחשבון את הציוד שלכם, כרטיס הקול המקצועי ומיקרופון הקונדנסר שהוא מאוד רגיש לרעשי רקע וחייב להיות בתוך חדר אטום ככל שניתן כדי למנוע רחשים שיכנסו להקלטה ויהרסו אותה גם אם נדמה לכם שאפשר יהיה להוריד רעשי רקע בעריכה שזה יהיה על חשבון הסאונד הכללי לכן האידיאל זה להקליט בחדר אקוסטי ללא הפרעות.

תוכנת עריכה – כיום יש כמה תוכנות עריכת מוזיקה נפוצות במיוחד, קיובייס, אבלטון ופרו טולס, המטרה של תוכנת העריכה היא לתת לכם שליטה על ההקלטות שאתם מבצעים, אם פעם ההקלטה הייתה מתבצעת על סלילי ענק אז היום אתם פשוט מקבלים את הערוצים שלכם ישירות למחשב כאשר אתם כמעט ולא מוגבלים בכמות הערוצים שלכם.

בעזרת תוכנת העריכה אתם יכולים לבצע את ההקלטות ולאחר מכן יש לכם שליטה מלאה על כל ערוץ ןערוץ, אתם יכולים לערוך אותו לשנות אותו ואפילו להוסיף לו אפקטים, לאחר שסיימתם את ההקלטה יש באפשרותכם לערוך את השיר לשפר אותו ואפילו להוסיף לו עוד תפקידים.

שאלות נפוצות בנושא ציוד לאולפן הקלטות

מבחינת ציוד כן, היום אתם יכולים לקנות ציוד לאולפן ביתי בעלויות מצחיקות, אך מצד שני גם הציוד הטוב ביותר לא יעזור לכם אם אתם לא יודעים איך להשתמש בו, לכן ההמלצה היא להקליט שירים באולפן הקלטות מקצועי.

כן זה בהחלט אפשרי, אך לרוב במקרים של הקלטה בבית יהיה מאוד קשה להגיע לאותה תוצאה שהייתם מגיעים באולפן הקלטות מקצועי, בדרך כלל הקלטות בבית טובות יותר ליצירת סקיצות.

הציוד הנדרש להקלטת שירים הוא, מיקרופון, מחשב, כרטיס קול, מוניטורים, מגברים, מיקסר או קונסולה ותוכנת עריכה.

אם נסתכל על הצד הטכני של הקלטת שירים, אז דבר ראשון שצריך לדעת זה לתפעל את הציוד שלכם, זה אומר לשלוט בתוכנת העריכה, לדעת את החיבורים של הציוד כמו שצריך, וכמובן לא פחות חשוב זה לאהוב את מה שאתם עושים כאשר עוסקים ביצירה של מוזיקה או שירים זה גורם חשוב מאוד.

לחזור למשהו ספציפי?

דוגמאות שלנו 👇